Algemene leverings- en betalingsvoowaarden
Om de administratieve en financiële kant van uw behandeling zo goed mogelijk te laten verlopen treft u hieronder onze algemene leverings- en betalingsvoorwaarden.
Artikel 1. Algemeen
1.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten, behandelovereenkomsten en transacties tussen Podotherapie Podo Gelderland en de cliënt.
1.2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig indien deze schriftelijk zijn overeengekomen.
1.3. Door gebruik te maken van de diensten van Podotherapie Podo Gelderland gaat de cliënt akkoord met deze algemene voorwaarden.
1.4. Op alle opdrachten/behandelovereenkomsten is het Nederlands recht van toepassing.
Artikel 2. Behandelovereenkomst en diensten
2.1. De podotherapeut voert de behandelingen uit volgens de professionele richtlijnen en kwaliteitsnormen.
2.2. De behandelovereenkomst komt tot stand zodra de cliënt (mondeling) instemt met het behandelvoorstel.
2.3. Indien nodig kan de podotherapeut de cliënt doorverwijzen naar een andere behandelaar of zorgverlener.
Artikel 3. Afspraken en annulering
3.1. Behandelingen vinden uitsluitend op afspraak plaats.
3.2. Afspraken kunnen uiterlijk 24 uur van tevoren uitsluitend telefonisch worden geannuleerd of verzet.
3.3. Indien een afspraak niet tijdig wordt geannuleerd of cliënt zonder afmelding niet verschijnt, dan kunnen er kosten voor verzuim consult in rekening worden gebracht.
3.4. Indien de cliënt meer dan vijf minuten te laat komt, mag de podotherapeut de behandeling inkorten en het volledige tarief in rekening brengen.
3.5. Indien de podotherapeut verhinderd is, wordt de cliënt zo spoedig mogelijk geïnformeerd en een nieuwe afspraak aangeboden.
Artikel 4. Betaling
4.1. Bij de meeste zorgverzekeraars kan Podo Gelderland de declaratie rechtstreeks indienen. Het gedeelte dat vergoed wordt betaalt de zorgverzekeraar aan Podo Gelderland.
4.2. Enkele zorgverzekeraar handteren een andere werkwijze. Hierdoor kan het zijn dat wij niet rechtstreeks kunnen declareren of de cliënt ontvangt de volledige factuur van de zorgverzekeraar.
4.3. De cliënt is zelf verantwoordelijk voor het indien van de declaratie bij de zorgverzekering wanneer rechtstreekse declaratie niet mogelijk is.
4.4. Blijven er na declaratie nog kosten over dan ontvangt de cliënt vanuit Podo Gelderland voor het restbedrag een factuur.
4.5. De standaard betalingstermijn voor facturen van Podotherapie Podo Gelderland is 14 dagen na de factuurdatum.
4.6. De cliënt kan de factuur betalen via de betaallink op de factuur of bankoverschrijving.
4.7. Het eigen risico is niet van toepassing op podotherapeutische hulpmiddelen.
4.8. Indien de cliënt niet in staat is om binnen de gestelde betalingstermijn te voldoen aan de factuur dan biedt Podotherapie Podo Gelderland de volgende mogelijkheden:
-
De cliënt kan de betaaldatum met maximaal vier weken opschuiven.
-
Voor facturen vanaf € 50,- kan de cliënt een betalingsregeling aanvragen.
-
Bij bedragen tot € 150,- is betaling in maximaal drie termijnen mogelijk.
-
Bij bedragen vanaf € 150,- kan de cliënt in maximaal vijf termijnen betalen.
4.9. Indien de cliënt niet binnen de gestelde termijn betaalt wordt een eerste herinnering gestuurd om alsnog binnen 14 dagen na dagtekening te betalen. Is de betaling niet tijdig voldaan dan volgt er een aanmaning met een verhoging van de kosten van €10,- wegens extra administratieve werkzaamheden. Zonder betaling ontvangt u nog één laatste aanmaning met een verhoging van €15,- wegens extra administratieve werkzaamheden. Bij uitblijven van betaling wordt de vordering overgedragen aan een incassobureau. Dit kan leiden tot extra kosten. Bij niet tijdige betaling kunnen wettelijke incassokosten in rekening worden gebracht conform de Wet Incassokosten (WIK).
Artikel 5. Behandeling van minderjarigen
5.1. De wettelijk vertegenwoordiger is de gemaakte kosten door een cliënt jonger dan 16 jaar verschuldigd aan Podotherapie Podo Gelderland.
5.2. Een cliënt van 16 of 17 jaar is zelf betalingsplichtig, tenzij de wettelijke vertegenwoordiger schriftelijk heeft bevestigd de kosten te zullen voldoen.
Artikel 6. Garantie, service en retourneren
6.1. De behandelaar verplicht zich om naar beste kunnen te handelen en heeft een inspanningsverplichting conform de Wet op de geneeskundige behandelovereenkomst (WGBO).
6.2. Ter borging van kwaliteit zijn de podotherapeuten lid van de Nederlandse Vereniging van Podotherapeuten (NVvP) en staan zij in het Kwaliteitsregister Paramedici.
6.3. Op behandelingen en (podo)therapeutische hulpmiddelen kan geen garantie worden gegeven met betrekking tot het beoogde effect of resultaat.
6.4. Een onvoldoende resultaat van de behandeling of het (podo)therapeutische hulpmiddel geeft in geen enkel geval recht op restitutie of vrijstelling van betaling.
6.5. Op (podo)therapeutische hulpmiddelen, waaronder aanpassingen aan podotherapeutisch zolen en siliconen ortheses, wordt een serviceperiode tot uiterlijk 3 maanden na de afleverdatum geboden. Deze service vervalt indien:
- De cliënt de adviezen van de behandelaar niet heeft opgevolgd.
- De cliënt een verwijzing naar een andere discipline niet heeft opgevolgd.
- De cliënt de (podo)therapeutische hulpmiddelen niet conform de voorgeschreven instructies heeft gebruikt.
6.6. Garantie en service zijn niet van toepassing op de op maat gemaakte slippers en sandalen.
6.7. De cliënt is verplicht alle door Podotherapie Podo Gelderland gemaakt kosten te vergoeden. Mondelinge toestemming waarbij de cliënt akkoord gaat met het vervaardigen van podotherapeutische zolen, siliconen ortheses of nagelbeugels is bindend. Tijdens of direct na het onderzoek wordt gestart met de vervaardiging van deze (podo)therapeutische hulpmiddelen.
6.8. Bij annulering worden alle door Podotherapie Podo Gelderland gemaakt kosten bij de cliënt in rekening gebracht.
Artikel 7. Klachtenregeling
7.1. Klachten kan de cliënt schriftelijk indienen bij:
Podotherapie Podo Gelderland, afd. klachtenafhandeling
Binnenhaven 69g, 6709 PD Wageningen
Of per e-mail: info@podogelderland.nl
7.2. Komen we er samen niet uit? Dan kan de cliënt contact opnemen met het Klachtenloket Paramedici via de website van onze branchevereniging de Nederlandse Vereniging van Podotherapeut (NVvP).
Artikel 8. Aansprakelijkheid
8.1. Podo Gelderland is niet aansprakelijk voor vermissing, verlies of beschadiging van de bezittingen van de cliënt of voor enige andere door de cliënt geleden schade wanneer de cliënt op locatie van Podotherapie Podo Gelderland is.
8.2. Het maximaal verzekerde bedrag voor schade aan de cliënt of bezittingen van de cliënt is gemaximaliseerd tot het bedrag dat de verzekering uitkeert, dan wel het bedrag dat in rekening is gebracht.
Artikel 9. Weigering van behandeling bij onveilige of verstoorde situatie
9.1. Podotherapie Podo Gelderland behoudt zich het recht voor de behandeling van de cliënt te weigeren indien de praktijk of haar medewerkers door de cliënt gevaar loopt of heeft gelopen. Of indien de cliënt-behandelaar relatie, om welke reden dan ook, ernstig is aangetast of verstoord, hetzij in het verleden, hetzij in het heden.
Artikel 10. Wijziging in de Algemene Leverings- en betalingsvoorwaarden
10.1. Podotherapie Podo Gelderland behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen. Wijzigingen zullen van kracht worden op het moment dat deze op de website van Podotherapie Podo Gelderland gepubliceerd worden.
10.2. Indien een wijziging leidt tot een nadelige situatie voor de cliënt, heeft de cliënt het recht om de overeenkomst te beëindigen.